Bo to przecież góry …

Budziki zadzwoniły  wcześnie, by rano pracownicy ropczyckiej oświaty z gminy i powiatu mogli wyruszyć w daleką drogę do jednego z najpiękniejszych zakątków naszego kraju – Zakopanego. Już od samego początku wszystkim uczestnikom wycieczki dopisywał świetny nastrój, który utrzymywał się przez trzy dni naszej wyprawy.

Po długiej podróży relaksowaliśmy się w basenach termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej. Mimo pochmurnego nieba, udało nam się złapać trochę górskiego słońca. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Kąpiel w wodach termalnych była chwilą odprężenia, szansą na ukojenie nerwów oraz odpoczynkiem od codzienności. Instruktorzy pływania z naszego grona chętnie udzielali wskazówek, jak pływać. Niektórzy z nas wzięli do serca cenne rady i pod czujnym okiem kolegów – instruktorów utrzymywali się na powierzchni wody.

Atrakcją drugiego dnia wycieczki był spacer w koronach drzew, czyli Bachledka. Pomimo dość stromego podejścia i wysokiej temperatury, wszyscy dzielnie maszerowali pod górę. Na ścieżce można było zatrzymać się w trzech zakątkach oraz na przystankach edukacyjnych, które przybliżały miejscową faunę i florę. W środku panoramicznego tarasu znajdowała się sieć, po której można było się przespacerować. Gdy stanęliśmy na środku i popatrzyliśmy w dół z wysokości 32 metrów, adrenalina osiągała bardzo wysoki poziom. Na szczęście wszyscy cali i zdrowi dotarliśmy do autokaru, aby udać się na Gubałówkę. W strugach deszczu, ale za to w doskonałych nastrojach i z piosenką na ustach, wyjechaliśmy na szczyt kolejką krzesełkową. Mimo, że pogoda nie ułatwiała nam podziwiania Tatr, pobyt na górze uznaliśmy za udany.

Ostatniego dnia wycieczki czekała na nas największa atrakcja – wyjazd na drugi co do wysokości szczyt tatrzański, położony w słowackiej części Tatr Wysokich – Łomnicę. Odbyliśmy podróż ponad obłoki i podziwialiśmy niepowtarzalne widoki na okoliczne szczyty, najmniejszych gór wysokich na świecie. Na stacji pośredniej Skalně Pleso znajdowało się malownicze górskie jezioro polodowcowe – Łomnicki Staw. Małe wagoniki i potęga gór wywołały lęk w niejednym z nas. Jednak przepiękne krajobrazy zrekompensowały wszelkie niedogodności. [...]

Dzień Smerfów w przedszkolu

13 sierpnia sala przedszkola w Niedźwiadzie Dolnej, niczym za dotknięciem czarodziejskiej różyczki, zamieniła się w wioskę Smerfów. Każde dziecko miało na sobie niebieskie i białe kolory, symbolizujące te sympatyczne stworki. Zabawa rozpoczęła się od odczytania listu, który zostawiły Smerfy, w którym poprosiły o wykonanie różnych zadań. Smerf Poeta przygotował wiersz pt. „Smerfy -  małe niebieskie ludki”. Smerf Ważniak przygotował różne zagadki; zarówno z tymi słownymi, jak i z odgadywaniem przedmiotów z zaczarowanego worka najmłodsi świetnie sobie poradzili. Smerfetka zaprosiła wszystkie maluszki do wspólnych tańców przy smerfnych hitach. Smerf Malarz poprosił o pomalowanie smerfików niebieskimi kredkami. W nagrodę za wykonanie wszystkich zadań dzieci skosztowały niebieskiej galaretki ze smerfojagodami, którą zostawił w sali Smerf Łasuch. Na zakończenie Smerf Zgrywus przygotował jeszcze jedną niespodziankę. [...]

Wakacje na sportowo

Podczas wakacji, w sierpniu w Szkole Podstawowej w Niedźwiadzie Dolnej były prowadzone zajęcia sportowe dla dzieci: tenisa ziemnego i stołowego, które cieszyły
się sporym zainteresowaniem. Po dwóch tygodniach intensywnego treningu dzieci, które regularnie uczestniczyły w zajęciach, pojechały na międzynarodowy turniej
tenisa do Radziechowy (województwo śląskie). W kategorii gimnazjum zwyciężył nasz zawodnik, Hubert Kośkiewicz. Poza zawodami sportowymi uczestnicy
wyjazdu zwiedzali Międzybrodzie Żywieckie oraz Park Miniatur w Inwałdzie. [...]

Więcej na te i inne tematy możecie państwo przeczytać w wydaniu drukowanym miesięcznika
„Ziemia Ropczycka”.

Wydarzenia Roku 2018

W 2018 roku na miano "Wydarzeń Roku" zasługują następujące imprezy:

- Koncert Noworoczny Orkiestry Dętej, który odbędzie się w dniu 7 stycznia 2018 roku

- 41. Dni Ziemi Ropczyckiej, które planowane są na okres od 24 do 27 maja 2018 roku

- XV Międzynarodowy Jarmark Kowalski, który planowany jest w dniach od 30 czerwca do 1 lipca 2018 roku

- Dożynki Gminne, które odbędą się w dniu 19 sierpnia 2018 roku

Jednocześnie informujemy, iż planowane terminy imprez mogą ulec zmianie. Prosimy o śledzenie serwisu internetowego.